ASB LOAN TERBAIK [PROMOSI 2023]

Dividen Asb 2018

Dividen Asb 2018

Ya, baru sahaja pengumuman dividen untuk asb dibuat pada 21 Disember 2018. Ini merupakan dividen yang ditunggu tunggu oleh semua bumiputera yang melabur kerana dalam keadaan ekonomi yang tidak memberansangkan, pastilah keputusan dividen asb 2018 menjadi indikator untuk pelabur pelabur bumiputera membuat keputusan dalam pelaburan asas utama mereka ini.

Dividen Asb 2018
Dividen Asb 2018


Dividen asb 2018 yang diumumkan oleh Tan Sri Zeti Aziz selaku Pengerusi PNB yang baru tadi banyak memberi kelegaan kepada ramai pelabur. Dividen ini walaupun tidak setinggi tahun lepas (tahun 2017), namun dividen ini dilihat masih releven kerana memberi pulangan dividen pulangan efektif 7%.

Rekod Dividen Asb

Pada tahun tahun sebelum ini,rekod dividen asb adalah seperti berikut:

Dividen asb 2017 = 7.00 + 0.25
Dividen asb 2016 = 6.75 + 0.50
Dividen asb 2015 = 7.25 + 0.50

Menurut Tan Sri Zeti Aziz, dividen asb 2018 sebanyak 7% ini mencerminkan prestasi kewangan PNB yang kukuh walaupun disebalik pasaran global dan domestik yang tidak menentu.

Asb Dividend 2018
Asb Dividend 2018

Info Dividen Asb 2018 daripada ASNB

Menurut Pengerusi  Kumpulan  PNB,  Tan  Sri  Dr.  Zeti  Aziz  berkata “2018 sememangnya merupakan tahun yang mencabar bagi pasaran kewangan global dan domestik yang terkesan disebabkan oleh normalisasi  dasar  monetari  Amerika Syarikat dan  aliran keluar dana dari pasaran baharu serta kebimbangan yang semakin meningkat ekoran ketegangan dagangan  antarabangsa. Walaupun dengan cabaran  ini,  pengagihan pendapatan  ASB  kekal kompetitif mengatasi  penanda  aras  yang  ditetapkan, dan berada pada tahap sederhana jika dibandingkan dengan tahun sebelumnya.”
Setakat 20 Disember  2018,  indeks  FBM  KLCI  telah  menurun  sebanyak 8.1% bagi tahun ini menjadikannya  empat  daripada lima tahun yang  mana indeks  mencatat pulangan harga negatif dalam persekitaran di mana semua pasaran ekuiti global juga telah   menurun. Bagi   tahun   kewangan 2017,   ASB   mencatatkan   pengagihan pembayaran sebanyak 7.25 sen seunit termasuk dividen 7.00 sen seunit dan bonus 0.25 sen seunit. Di samping itu, bonus khas sebanyak 1.00 sen seunit turut dibayar untuk baki sehingga 10,000 unit. 3/6 Pengiraan  pengagihan  pendapatan  dan  bonus  adalah  berdasarkan  purata  baki pegangan minimum  bulanan  bagi  12  bulan  dalam  tahun  kewangan dana tersebut. Unit-unit yang dilaburkan semula daripada pengagihan pendapatan dan bonus akan dikreditkan semula ke dalam akaun pemegang unit pada 1 Januari 2019.

Kesimpulannya, pelaburan asb masih relevan ketika zaman ekonomi tidak menentu ini. Ramai telah lihat apabila saham saham dan unit trust jatuh teruk, sekurang kurangnya pelaburan asb memberi khabar gembira untuk pelabur pelabur sekalian.

Jadikan asb loan sebagai teras kepada pelaburan utama anda. Tambahan adalah unit trust dan saham saham.

Jika Anda SERIUS nak mulakan Pelaburan ASB Loan anda,
Semak Kelayakan Jumlah loan sebelum rancang strategi.
KLIK LINK DI BAWAH untuk saya guide anda. 



<DIRECT WHATSAPP LINK FAIRUZRAMLI>
 





Untuk lebih Tips Terkini, Sila LIKE Page FB Saya https://www.facebook.com/asbloanterbaik

* Semua maklumat dan kiraan adalah ilustrasi semata-mata dari saya dan tidak mewakili mana-mana bank. Anda dinasihatkan menggunakan maklumat di atas sebagai panduan am sahaja. Maklumat seperti kadar interest, dividen, surrender value, compounding, dan lain-lain, adalah anggaran sahaja. Sila hubungi bank pilihan anda untuk maklumat tepat. Anda dilarang menyalin atau menyebarkan maklumat dari tulisan saya dalam apa-apa juga bentuk.